16 Augusti 2008

Här kommer svaren från frågestunden, vissa frågor tog jag bort eftersom dom helt enkelt bara var idiotiska.

Anonym skrev: Hur byter man layouten o så? för ja har ju den där trista vill ha lite mer liv i bloggen..

Vill man designa sin blogg och inte har inne några kunskaper om det så kan jag rekommendera den här bloggen http://www.designadinblogg.se det är en kille som sköter den sidan på sin fritid och ger enkla men användbara tips med bra förklaringar och även bilder som visar hur man gör.

Ankkiii skrev: Hur är läget?. händer i helgen då?

Det var väl en ganska lam fråga, hur som helst så läget är bara finemang, jag mår hur bra som helst! Och nu i helgen har jag planer så det räcker och blir över igår fyllde jag år, så var full rulle hela dagen. Idag har jag fest för mina kära vänner, börjar klockan 14 idag och kommer sluta imorgon sen morgon/tidig lunch så jag kan redan nu med all säkerhet säga att jag på söndagen kommer vara bokstavligt talat död.

Jenny skrev: Vad hade du för skor idag!?

Haha idag hade jag mina svarta knäskåls-höga stövlar med klack.

SEN foto skrev: Vad har du för framtidsplaner? Kram!

Jag hade hoppats att den här frågan inte kommit eftersom jag fortfarande inte har någon aning, eller egentligen så har jag de närmsta åren varit helt fast i att jag om tio år kommer vara en fotograf (där av jag går medieprogrammet), men nu är jag inte så säker längre, men det finns inget annat jobb som direkt lockar mig så jag antar att fotograf är det som jag hoppas mest på i nu läget i alla fall.

Anonym skrev: Vad är det bästa som har hänt dig so far?

Oj svår fråga, nu har jag suttit och funderat här hur länge som helst men inget har riktigt klickat. Men jag tror dock att det bästa som hittills har hänt mig, måste vara när jag flyttade hit till byn från stan, eftersom det tillförde att jag dels fick nya kompisar då (riktigt bra kompisar, som jag har kvar än) och eftersom jag blev byaunge så gjorde de att jag började en annan högstadieskola än det blivit om jag bott kvar i stan, och det gjorde att jag fick ännu fler superbra vänner.
Så mitt svar är att det bästa som någonsin hänt mig, var när jag flyttade från staden till skogen.

Anna skrev: Gillar du att träna?

Jag är ingen direkt fantast av träning i form av styrketräning och liknande men ibland är det skönt att bara få släppa ut allt genom träning och känslan efteråt är helt otrolig. Så ja, i vissa fall är det riktigt kul att träna.

The Notebook skrev: Hm.. blondinbella, kissie, kenza eller lisaplace? (eller ingen)

Blondinbella: För överdriven, hon känns falsk och äcklig på något sätt. Sen att hon beter sig som 45 bast när hon är typ 17 är inte ett plus precis...Hon skriver om tråkiga saker, det enda hon skriver om är saker hon vill skryta om. Typ som alla events hon går på och vilka kändisar som vill prata med henne, och hon har inte ens utseendet att spela med etersom hon ärligt talat ser ut som miss piggy, så nej det är bara skit det där. Visst en trevlig blogg annars men inte nog trevlig för att tjäna så mycket som hon gör, och vara så stor som hon nu är.

Kissie: FALSK! En vanlig fjortis från sthlm eller vart hon nu bor, ser inget speciellt alls i henne.

Kenza: Hon är ju i alla fall lite vettig, inget skryt och verkar inte så falsk. Men då är det ju det att visst hon är väldigt söt och ser bra ut men hon skriver för tråkigt för att vara så pass stor. Det är aldrig någon speciell handling i inläggen "hej, idag var jag i skolan, sen shoppade jag, nu ska vi se på tv, Puss! *bifogar bild på hennes nyköpta saker*"

Lisaplace: Aldrig hört talas om bruden kollade lite snabbt nu och fast jag bara läst kanske 5 inlägg så vinner hon. Hon har lite fina, proffesionella bilder att visa, verkar skriva mer normalt, och blir samtidigt inte för tråkigt.

Emma skrev: Vad är ditt bästa sommarminne denna sommar?

När det var Luleåkalaset här i stan, var med gamla gänget sen förrut och med uffe, hade det sjukt kul och mysigt den helgen.

Therese skrev: Va saknas i min blogg ? :) <3

Eftersom jag inte orkar sitta och kolla igenom någons random blogg från början till slut så orkar jag inte ge något ordentligt svar. Men det viktigaste är att det är en personlig design och ett personligt innehåll, något som sticker ut från mägnden. Alltså inte så som min är och bara berättar om dagarna för ärligt talat så finns det inget tråkigare än sådana bloggar som min är.

Chris
skrev: Vad är den minsta saken du kan se?

Knott/svidare? Ni vet sådana där minimyggor...

Chris
skrev: Vad är det lägsta du kan hoppa?

Hahaha men gud, aja..hm..1mm kanske?

Chris
skrev: När dog döda havet?

När det hade lust?

Chris
skrev: Är glaset halvfullt eller halvtomt?

Halvfullt, lätt!

Chris
skrev: Hur lyder den internationella sjönöds signalen?

Borde jag veta sånt här?

Chris
skrev: Har alla bilar samma färg när det är mörkt?

Ja! Alla är likadana, ingen är unik!

Chris
skrev: Är det fisk i fisksoppan?

Förhoppningsvis ja.

Albin Jonsson skrev: Vem är du?

Jag är en 15...nej just det, nu är jag ju 16...hm, vi tar om det där nu. Jag är en 16 årig tjej, bor i Luleå (ja, jag är en norrlänning alltså). Eller egentligen mitt i mellan Luleå och Piteå i en liten by, i ett rött hus mitt ute i skogen. Jag går medieprogrammet på en friskola som heter NTI där jag trivs hur bra som helst, jag har underbara vänner, en underbar pappa och mina älskade katter som är väldigt speciella. Jag älskar mycket men hatar mer.

Emma-lee skrev: Ja, då kan man ju passa på att fråga nått... känner du dåg "tvingad" att blogga varje dag, eller kommer det som naturligt att skriva 3-4 inlägg per dag? den enda fråga jag kom på xD fin blogg(:

Tvingad och tvingad...Det beror lite på, man kan skriva för olika anledningar. De vanligaste anledningarna är skriva för att bli en känd bloggare, eller som jag skriva för att komma ihåg saker och kunna blicka tillbaka och se vad jag gjorde tidigare. Men visst, jag blir ju inte precis ledsen när folk läser, det är sjukt kul men det är inte därför jag uppdaterar ofta utan för att jag själv ska kunna kolla senare och då kan det vara kul att ha många uppdateringar eftersom det då är lättare att se. Sedan är det väldigt viktigt att ha mycke uppdateringar för att behålla de läsare man har så det är ju faktiskt också en anledning till att jag uppdaterar ofta nu. Så lite halvt tvingad är jag om jag vill behålla mina läsare, och just nu vill jag det eftersom min besöksstatistik är högre än någonsin just nu!

LaukaN skrev: Min fråga är..vem är bäst "blondinbella" eller kissie? och om även om du så skulle hata båda så välj 1

Av dom två så, ja, högre upp i inlägget ser ni ju mina åsikter. Jag gillar dock inte att ha fördomar mot folk när jag inte ens träffat dom men i det här fallet måste jag det och av dom där två så tar jag nog blondinbella hon verkar i alla fall inte lika falsk som kissie.

Lakritz skrev: Kan fråga varför du började blogga?

Jag började blogga när jag gick i 7an, sen har jag bytt blogg massvis med gånger. Mycket för att det blir så tråkigt med samma blogg efter ett tag men den största anledningen har alltid varit att fel folk har fått tag i addressen till bloggen, det är ju i alla fall lite bakgrundshistoria om det. Så nu över till frågan, jag började blogga i 7an för 4 år sedan då för att jag ville skriva av mig, saker som tynger ner mig och saker som gör mig glad. Till exempel så var min förr-förra blogg väldigt personlig, jag skrev precis vad jag tyckte och tänkte - jag hade många läsare och allt var bra men sedan lessnade jag på att släppa in så många okända folk så tätt inpå mitt liv så då gick jag över till ännu en ny blogg den hade jag bara ett tag, och nu har jag den här och då har jag bestämt mig för att inte vara så personlig, visst tankar och sådant får ni ta del av men inte alls lika privat som tidigare bloggar.
var tanken att jag ville skriva av mig, nu är tanken med det att jag vill skriva så jag senare ska kunna blicka tillbaka och se vad jag gjorde vissa datum och så.

Mandiz skrev: Hur många unika har du varje dag?

Nu när jag kommit igång mer med bloggandet så ligger jag uppe i runt 200 unika besökare per dag. Kan ju också nämna att ni som är nyfikna kan alltid kolla på min besöksräknare jag har längst ner i menyn här på bloggen.

Karro skrev: Vad gillar du med min blogg?

Efter en snabb check så gillar jag mest språket du använder dig av.




Puuh, det var ganska jobbigt!
Tack för alla frågor, och tack alla som besöker min blogg och tusen tack till alla som besöker min blogg och kommer tillbaka senare.





Kommentarer
Postat av: Anki

Suck.. Jag missade men jag får väl vänta till nästa gång om du ska ha det igen :)



Trevlig helg..

2008-08-16 @ 15:51:15
URL: http://djemanki.blogg.se/
Postat av: Ellen

fin blogg. (:

2008-08-17 @ 12:00:51
URL: http://ellenmaja.blogg.se/
Postat av: Peaches

vad roligt :D En liten fråga bara: när känner du dig som sexigast? Skulle vara superkul om du ville svara på den frågan!

2008-08-17 @ 13:48:10
URL: http://iwonderyouwonder.blogg.se/
Postat av: Anonym

jävlar vad mkt :ooo

2008-08-17 @ 18:52:22

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback