11 Juli 2008

Jag har blivit en ansvarsfull dotter!
Ansvarsfull var ordet ja. Jag har blivit oerhört ansvarsfull, både som dotter och som person. Jag tar undan efter mig, jag diskar, dammsuger, skurar, lagar mat och handlar mat. Fixar och donar här hemma helt enkelt, och det bästa med allt det är att jag gör det helt självmant, utan att pappa behöver säga ett ord om det så kirrar jag det!

Och det måste väl höja värdet lite i alla fall av min försäljning av hela mitt liv? Måste väl finnas någon som skulle ha behov av en 15åring, som inte är så dyr i drift och är kanonbra på att sortera sockor.
Så, ge mig ett bud, har vi någon intresserad?

Okej bara för att jag är så väldigt generöst idag, lagade faktiskt mat idag, varm mat alltså, som man steker och håller på! Inte alla dessa röda kartonger med färdigmat i, som de påstår att det är olika eleganta rätter men i slutändan är väl allting egentligen bara lite kött från chefens schäfer och potatis, som någon billig arbetskraft (läs: polacker) plockar samtidigt som dom spottar och torkar snor på dom. Nejnej, inget sådant, jag lagade mat (och nej, det var inte för att den hade gått sönder), jag planerade mitt inköp och förberedde matlagningen och det gick finemang. Huset står kvar (det har inte brunnit ner alltså), och min pappa som åt av maten han lever..än i alla fall...

Så hur som helst, bara för att det är en generös dag för mig så visst, i priset slänger jag på även vår gamla disktrasa, den är alldels för gammal, de är ett hål i den men den är i en väldigt läcker havsblå färg i alla fall...


Kommentarer
Postat av: Yaasemin,

Haha så jävla skön :')

2008-07-11 @ 21:36:06
URL: http://yeejmi.blogg.se/
Postat av: cecilia

Gud, jag är 17 år och min pappa måste säga åt mig att diska och sånt där.. ;p

2008-07-12 @ 00:53:24
URL: http://ceciliiiaa.blogg.se/
Postat av: Marie

aww, vad duktig du är tess :) jag är stolt över dig :) <3

2008-07-13 @ 17:35:34
URL: http://hannamarieastrom.blogg.se/
Postat av: Alexander

Aw, nu känner jag mig dålig. :( jag brukar diska ibland, och städa rummet. Typ allt jag gör. :P



<3

2008-07-14 @ 22:25:29
Postat av: inte luleåpojken men den andra älsklingen :D

du är duktig och det är kul att läsa vad du skrivit :D det ska jag fortsätta göra ;D

2008-07-25 @ 02:49:07
URL: http://..?

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback