20 Juli 2008

Nu sitter jag här två dagar senare, med ytterst små, små hål och sår, på alla mina korta små korvfingrar. Det är nämligen så att jag har sytt ett par byxor. Och nej med det menar jag egentligen inte att jag har sytt ett par byxor från grunden, utan jag ville bara låta händig, det jag egentligen har gjort är att jag har sprättat upp en fåll i ett par byxor sen sytt kanterna på byxbenen för att dom inte ska fransas upp.

Men eftersom jag är en sådan som inte varit särskilt aktiv under syslöjdslektionerna så tog det arbetet 2 dagar för mig, tragiskt men sant. Men jag tycker att jag måste få lite beröm i alla fall och förtjänar faktiskt att få känna mig lite nöjd eftersom mina tant-kunskaper (dvs sticka, brodera, sy osv) inte är så väldigt bra, dom är helt åt skogen faktiskt.

Den hemska sanningen är faktiskt att det enda jag har lyckats klämma fram med mina händer under mina 7 år med syslöjd är; en knallorange mössa med hål överallt för att jag stickade lite konstigt, inte ens min lärare visste vad jag gjorde för fel, en kudde med en elefant på som ser ut som en gris gjord i lego eftersom mina broderikunskaper inte heller är så bra, och min syteknik på maskin är inte heller särskilt bra så det slutade med att jag sydde en jätteful tröja som jag dessutom sydde ihop halsen på.

Nej, nu ska jag gå och fortsätta med mitt, jag måste nämligen ta bort alla nålar som höll fast kanterna medan jag sydde, eftersom jag precis kände att det faktiskt inte var så underbart som det låter att känna 27 nålar sticka in i mina fläskiga spiror...




Den oerhört fula elefant(som ser ut som en legogris)kudden...



Kommentarer
Postat av: Marie

kudden som jag skulle hjälpa dig att sy igen som jag förstörde (a) xD

2008-07-23 @ 18:34:15
URL: http://hannamarieastrom.blogg.se/
Postat av: Anna

haha vilken söt!

2008-08-16 @ 19:11:59
URL: http://annakubel.blogg.se/
Postat av: Mickan

vilken söt kudde!

2008-08-17 @ 21:33:52
URL: http://miickanp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback