23 Juli 2008

Min katt kom in till mitt rum, han brukar vanligtvis inte få vara här så han blev överlycklig när jag släppte in honom. Han gjorde sin vanliga runda för att kolla att allt var som det ska, kramade gardinerna, trampade på tangentbordet, gick in i skåpet och spann, luktade på ett dammkorn eller två, klösde på mattan och käkade lite av ett par väldigt viktiga pappersanteckningar.

Efter sin runda så började han busa väldigt mycket, jag ställde mig upp för att kolla vad han gjorde och jag ertappade han med kameran...

1. Jag gick och kollade vad han egentligen gjorde, såg då att han lekte med två snoddar som han snott från mig men tänkte att det var väl okej eftersom det bara var två stycken.

2. Jag kollar lite nogare och märker att han har flera snoddar, som han krampaktigt kramar om för att jag inte ska ta dom.

3. Sedan flyttar han lite på sig och då ser jag att den tjuven inte bara har lånat ett par snoddar, pyttsan heller. Det som jag kunde hitta under hans överviktiga mage var:
- massa snoddar
- en påse
- en tom tablettkarta
- en avbiten del från min kameralåda

4. Då sa jag åt honom och försökte ta tillbaka mina kära ägodelar, jag började med att försöka få tillbaka min påse, men som ni ser så höll han fast den.

5. Så jag försökte med snoddarna istället, men nej då höll han fast dom istället.

6. Så gjorde jag ett sista försök och försökte ta tablettkartan i alla fall men nej, inte det heller.

Så efter mycket kämpande med att ta tillbaka mina stulna grejer så gav jag upp, och när jag gav upp så gjorde även han det.

E
fter det var allting som vanligt igen, det vill säga att Nermal kröp längst ner under sängen. Alltså mellan den tjocka madrassen och den tunnare madrassen, under lakanet, under två täcken, och under alla kuddar, där han låg och sov ett par timmar. Medan jag satt och skrattade för mig själv åt ett gult USB-minne...







Kommentarer
Postat av: leia

själv är jag halvt rädd för katter....tycker att de är läskiga.....oftast älskar dom mig och ska vara i närheten hela tiden:)



kram maja

Postat av: Malin

Aaw! Söt katt!!

2008-08-14 @ 22:00:29
URL: http://superstarlius.blogg.se/
Postat av: Diana

Vilken söt liten en!

2008-08-24 @ 14:16:24
URL: http://annadianas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback