29 Augusti 2008

Nu har det varit sjukt dålig uppdatering här på senaste tiden. Har ju som ni säkert vet börjat skolan nu igen, vilket har visat sig väldigt mycket på mig, både fysiskt och psykiskt, och att jag trots att vi har haft lätta och enkla dagar, somnat väldigt tidigt men ändå varit trött dagen efter, där av har inte bloggen haft någon hög prioritering, och så här får det fortsätta vara ett tag till jag fått tillbaka den normala dagsrytmen, den så kallade skolrytmen.

Måndag:
Skolstarten föll in, så det hände inte särskilt mycket, vi har gjort om klasserna lite, vi har även bytt namn på klassen nu heter vi MP2 nästa år kommer vi alltså heta MP3.
Fick ett schema som lär ändras tusen gånger och hade bara lite vanligt informativt snack från lärarnas sida.

Tisdag:
Vi hade "uppdrag" i klassen, vi delade upp oss i grupper i klassen och sen skulle vi ut på stan och samla saker. Dels vanliga saker så som naturmaterial, metallskrot och tyg, men sedan är ju våra lärare och våran skola som den är, så vi skulle även fixa fram (alltså tigga av okänt folk och så vidare) godis till lärarna, och poäng det gav dom oss efter hur goda godisar och hur mycket godis som vi gav dom.

Vi skulle även hitta en random farmor på stan som vi skulle dra med oss till skolan, och sen skulle vi fota oss med någon hund och ja, vissa saker blev ganska skämmiga...

Efter det skulle vi av allt skrot och naturmaterial vi hittat, bygga något - alltså en specifik sak som vi fick tilldelat gruppvis av lärarna. Jag och min grupp fick att vi skulle bygga frihetsgudinnan och ja, den blev som den blev kan man säga. Den blev hur hög som helst säkert 5 meter hög och bestod av en träplanka på , från början såg det ut som ett 5 meter högt hakkors när den var klar såg den ut som ett 5 meter högt anorexiamonster som hailar...

Onsdag: Även då hade vi gruppaktiviteter dock var vi hela skolan denna gången och helt blandade klasser, linjer, åldrar och kön i grupperna. Vi lekte ute i skogen och fick poäng för att dricka gratis cola och käka bullar - som skolan givetvis bjöd på. Sedan lekte vi massa annat också förstås men fikastationen var den enda som jag och min grupp var riktigt så där jättebra på...

Torsdag: Började med våra lektioner lite smått, jag har fått ett väldigt skönt schema den här terminen måste jag säga. Hur som helst så började det med Svenska B, där läraren som är ny för våran klass presenterade sig lite, presenterade kursen lite och sedan lät oss göra ett test som var en uppgift från årskurs 4 (alltså typ 10-åringarnas) svenskabok.
Efter det var det dags för Grafisk Kommunikation A (kommer dock läsa A+B+C) där vi mest pratade om kursen sen gick vi även och såg en fotouställning på Kulturens Hus konsthall.
Sen slutar torsdagar med Historia A där vi denna första gång gick igenom lite grann som tillhör historia, skrapade lite på ytan bara så kommer vi väl gå mer på djupet senare, historia har vi förresten med en skåning som inte är skåning...

Fredag: Sista skoldagen på första skolveckan för den här terminen. Måste säga att trots att det varit en väldigt lugn vecka så tycker jag ändå att denna helg är väldigt välbehövd, känns som att jag kommer spendera denna helg med min bästa vän - min säng alltså!
Hur som helst så har jag slappa fredagar också som alla andra dagar den här terminen, började med lite Grafisk Kommunikation A där vi gick ut och fotade, jag och två andra brudar kom på lite snilleblixtar som vi sedan nästa vecka ska fortsätta och fördjupa oss lite mer i, speciellt inom området retuschering.
Efter GK hade jag Engelska B där vi började med att lite snabbt presentera oss själva för våra typ 5 nya elever (waist of time) sen fick vi skriva ner en uppgift vi kan tänkas göra inom Engelska B som dessutom skulle täcka ett eller flera av kursmålen som finns.

Nu sitter jag här, efter skoldagen, lite rantande på stan och sådant. Jag funderar på att lägga mig i min säng och kolla på lite film, låter inte det underbart?


Kommentarer
Postat av: Julia Barte

Går du Media? :)

2008-08-30 @ 20:14:10
URL: http://juliabarte.blogg.se/
Postat av: Josefin

söt blogg =)

2008-09-01 @ 18:23:46
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Anonym

hejsan läget?

2008-09-02 @ 19:44:27
URL: http://snackablondie.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Plötsligt känner jag mig vääääldigt gammal, men man minns ju verkligen gymnasiet och börja skolan - det var rätt skoj faktiskt! Och ha moppe!



En fin och bra blogg du har - klart underhållande, jag har lagt till dig på Bloggkoll! Vad fint du har designat bloggen, är det helt egenhändigt? Jag försöker designa min och just nu har jag kommit så långt att den är helt vit - alltd nåt! =)



Kika gärna in hos mig om du har lust!

2008-09-02 @ 21:45:16
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Emelie

Ha en bra dag!:)

2008-09-03 @ 15:18:19
URL: http://emeliemayor.blogg.se/
Postat av: SabinaO

Massa nya roliga saker på min blogg!

2008-09-06 @ 20:15:59
URL: http://sabinao.blogg.se/
Postat av: Jessica Anshagen

Hoppas skolan och allt går bra :)



Kolla gärna in min sida.

2008-09-10 @ 22:41:23
URL: http://jessipunktse.blogg.se/
Postat av: H.E.R.T.i.G.i.N.N.A.N. Anne von Porat

min ordinarie fotograf är sjuk så den som tog bilderna är assistent

2008-09-13 @ 11:42:45
URL: http://veckomagasinet.se
Postat av: Frida

Gå gärna in på min blogg å svara på frågan

2008-09-17 @ 18:45:14
URL: http://baraln.blogg.se/
Postat av: Marie

Nu är det såhär gumman, du har inte skrivit ett inlägg på typ en månad.. så kom igen kläm fram nåt :) skicka ett tomt i västa fall om du nu verkligen inte har nåt att skriva :D eller så skriver du om kärleken till miiiiiig x)

2008-09-17 @ 20:27:42
URL: http://hannamarieastrom.blogg.se/
Postat av: Phidan

nu tkr jag du får ta och uppdatera! :)

2008-09-19 @ 15:25:46
URL: http://phidan.blogg.se/
Postat av: Julia Barte

Du går på mediaprogrammet eller? Kram

2008-09-22 @ 22:52:39
URL: http://juliabarte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback