08 Juli 2008

Nu innan jag börjar ta fram mina djupa tankar och funderingar om en vanlig väldigt gammal bro så måste jag först besluta mig om jag ska skriva favvoställe eller favoritställe. Jag menar jag vill inte tas som en 11åring som ex) "jag älskar darin, han är min favvoartist". Men vill samtidigt inte låta som en gubbe på 70 bast ex) "Mitt favoriställe när jag var liten det var på en liten, liten kiosk där dom då sålde karameller och läskeblask och då på min tid fanns det inga läskflaskor i flera liter utan det var 33 cl flaskor som gällde, och då sa jag till mannen...ja, just det vart var jag nu igen?"
Trots min ordanalys jag precis gjorde här så väljer jag att köra på favorit.

Jag har ett favoritställe här i byn, en bro.
Det är fint där, och det är fåtal gånger som någon vistas där.
Det känns eget på något sätt, det är mitt.
Först är det en ganska fin och gammal bro, fint vatten där solnedgången alltid är precis över vattnet, brevid de en naturstig (en lång slags träbo som man går efter och när man är på den är man i en kohage där kossor är), brevid kohagen är de en hästhage.
Jag gillar att vara där, det finns tid att tänka och fundera på livets stora gåtor där.
Som varför limmet aldrig fastnar i limtuben, varför får inte krymper när det regnar och människans existens.
Jag har ett favoritställe, jag har mitt favoritställe.
Har du ditt favoritställe?






Kommentarer
Postat av: madeleine

fina bilder:)

2008-08-23 @ 18:31:25
URL: http://mmadeleines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback