04 Juli 2008

Samtal till Eniro.
Jag: Ja hej, jag skulle vilja ha telefonnummer till xxx.
X: Ja, vänta ett tag... Det är då xxx.
Jag: Tack så mycket!
X:
Hejdå.
Jag:
Puss och kram, älskar dig, hejdå!
*klick*

Sen tog det väl runt 10 minuter efter avslutat samtal innan det slog mig att jag precis skickat puss och kram och gett en kärleksförklaring, till denna medelålders tant med hängbröst, putmage och låg lön som jag i det här fallet väljer att benämna som X.

Ja, så idag blev det tydligen min tur då, som så många gånger innan, att sprida kärlek till Eniro. Och försök inte komma undan jag vet att ni allihop också gjort något liknande någon gång, kanske inte just det på det här sättet, men något liknande kanske till en restaurangägare, kanske till en blocketförsäljare - vad vet jag. Men vad jag vet är att ni har haft ett sånt här moment och efteråt gått och tänkt på den här stunden i många, långa timmar efteråt och gjort upp massa långsökta scenarion i huvudet, där det skulle visa sig att du behöver träffa den här personen igen och möta skammen i vitögat.
Kanske att din pappas-jobbarkompis-dotters-kusins-hunds-systers-kompis-fasters-mattes-pappas-barns-
låtsaskompis känner den personen.

Well, i såna här lägen finns det inte så mycket mer att göra än att tänka "hajna bjud' ja' på", slänga bak luggen och fortsätta berätta runt historien tills den blir så utnött så det inte är skämmigt längre.



Kommentarer
Postat av: Nisse

Måste säga att du skriver roliga inlägg =)



2008-07-06 @ 12:38:13
URL: http://nisseeggbert.webblogg.se/
Postat av: Lee

Haha. Älska Eniro! :D Ganska rolig blogg du med ;)

Och tack så mkt för en fin kommentar . kram Lee

2008-08-23 @ 05:28:52
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback