08 Juli 2008

Idag var jag och handlade på den lokala affären igen, denna gång blev jag dock inte skrämd av dessa ondskefulla tvillingar jag tidigare nämnt...
Kylen var tom, i skafferiet fanns det bara tillbehör till den såkallade grundmaten dvs köttbullar, korv eller fisk. Och det enda brödet som infann sig på sin vanliga plats var minibaguetter som var så torra så dom smulades sönder när jag bara tittade på dom. Det var då jag fick den ultimata snilleblixten "aha, jag kanske skulle behöva handla lite".
Så med pappas VISA-kort i högsta hugg och moppenyckeln i andra handen. Och ja han hade lämnat sitt VISA-kort självmant till mig, något säger mig att min pappa litar ganska hårt på mig.

När jag väl gick där inne på affären och jämförde varor, priser och märken, och plockade ner det som behövdes i min röda korg som skavde så enormt på min arm, så slog det mig att jag även måste tänka på hur stor plats varorna tar och hur mycket dom väger.
Dock visade det sig senare att jag trots allt inte tänkt nog mycket på just det kapitlet om varornas vikt och framför allt storlek, när jag glad i hågen skuttar ut ur affären med mina påsar som är välpackade och sorterade efter skafferi-, kyl- och frysvaror. Jag kollar på mitt fordon och pang så slår det mig att jag faktiskt bara kör en liten vespa, där det enda lasturymmet är den lilla gropen under sadeln och lite utrymme vid fötterna.

Men som tur är så har jag spelat mycket tetris i mina dagar så utan problem gick det bra att knåpa ner tre stycken påsar med varor under den lilla sadeln tack vare mina utmärkta tetriskunskaper..men sen så hände det som jag befarat, ni vet när man spelar, när allt går som bäst och allt man behöver är en lång rektangel och man istället får en fyrkant?
Det var ungefär en sån känsla jag fick, när jag knosat ner allt och det fanns ytterst minimalt utrymme kvar, så slår det mig att min kära hallonsylt inte är nerknosad. Som tur var hade jag en påse över så kunde stoppa ner sylten i påsen och ha den på påskroken som är vid fötterna.

Så att storhandla när man bara har en vespa att transportera hem varorna med är inte att rekomendera och det gör handlingen till en väldigt stor grej, så vidare du inte har oanade tetristalanger...


Kommentarer
Postat av: Erika

Ja, visst är den! Fin blogg.

2008-07-08 @ 16:25:58
URL: http://idaerika.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej!

Trillade in här av en slump, men jag måste säga att jag gärna återvänder.

Du skriver kanonbra och jag fick intrycket att du är en väldigt mogen "snart-16-åring" (eller så är det kanske jag som har fördomar mot 16-åringar i allmänhet och förväntar mig att de ska var jobbigt omogna, hahha)

Ta hand om dig, och ursäkta att jag tryckte ur mig världshistoriens längsta kommentar ;-)

2008-07-08 @ 16:32:20
URL: http://araknofobi.blogg.se/
Postat av: Marie

Fan vad du är söt gumman <3 :) Jag älskar dig, även fast du spelar tetris som förövrigt är sjukt tråkigt ;)

2008-07-08 @ 19:45:21
URL: http://hannamarieastrom.blogg.se/
Postat av: Yaasemin,

SV: Haha jaa visst är den? Spelar sönder den :')







Haha tur så att spela tetris kan löna sig? ;)

Tack för tipset!



Jättefin blogg, kommer nog tillbaka! ;D

2008-07-08 @ 23:27:52
URL: http://yeejmi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback