03 Oktober 2008

Usch, jag trodde igår att min käraste ägodel gått sönder - moppen alltså! Jag kände hur svetten rann, paniken kom flödande och tårarna brände bakom ögonlocken... Nej okej, riktigt så var det inte.

Saken var bara den att batteriet blivit urladdat så elstarten funkade inte så klockers som den brukar, så fick kicka igång den vilket funkade finfint tills jag for till kiosken för att handla lite min-pappa-är-förkyld-grejer när jag fixat det och ska fara därifrån så startar den inte, jag testar elstarten, jag står och kickar hur länge som helst, utan resultat alltså fick inte minsta lilla respons från Milhouse (moppen heter alltså Milhouse för er som missat det).
Till slut så tog jag modet till mig och gick in till kiosken och frågade om jag fick låna en telefon eftersom jag givetvis glömt båda mina mobiler hemma den dagen, jag som alltidalltidalltid har med mig dom annars...

Jag fick låna telefon av den skäggiga kioskgubben och pappa skulle komma och hämta mig på direkten, han kom dit i sin fula gubbil och jag skulle precis låsa moppen och lämna den där så skulle han bara testa en gång att själv kicka igång den, efter två kickar, det vill säga en sekund, så var den igång och gick klockrent...

P
appa hade alltså farit, förkyld som han var, helt i onödan och försökt hämta mig men så visar de sig att de inte alls var något fel förutom att batteriet var urladdat och att mina ben var för svaga för att inte ens kunna kicka igång en vanlig kinamoppe...

Nu är i alla fall batteriet laddat och klart och nu går den lika bra som alltid, den är utan tvekan det bästa jag har, hur nördigt och bondigt det än låter...

Har även spenderat lite tid hos tandläkaren, jag hatar min nya tandläkare. Eller det är väl lite hatkärlek, men han är sur och otrevlig och misshandlade min mun totalt under en vanlig undersökning, kan dock bero på att jag råkade slå han i ögat så det började rinna såna där skydda-ögat-tårar och även råkade bita honom ett flertal gånger under hela akten...

Jaja, nyss så åkte min lillkusin hem..har fotat han idag med skolans kamera, blev ett par sköna bilder..dock var det inte lätt att fota honom eftersom han var för intresserad av själva kameran, han drog i kameran, kände på den och stängde ner blixten och allting trots att han bara är typ en månad så var han väldigt alert just efter kameran.
Kommer bli dyra leksaker att köpa till den skrutten.

Nu ska jag gå och torka bort dreggel från kameran och sen ta och kolla en snabbis på tyskan sen blir de sängen, känner mig så oerhört slö idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback