27 September 2008

Hallå snyggingar, nu var det väldigt, väldigt längesen jag bloggade här. I ärlighetens namn har jag fullt upp just nu med skolan, och speciellt tyskan som jag läser på distans som jag hela tiden skjuter upp, väldigt dumt av mig men jag har ingen kontroll över mig själv helt enkelt.

Som jag kanske (?) berättat har jag och min kära fader skaffat oss en bärbar dator med mobilt bredband så inga sladdar, inget tjorv. Kan sitta vart jag vill med den här rackaren, just nu ligger jag i soffan med min pappa och ser på något tvprogram på barnkanalen, jag blir lite nyfiken ibland så sneglar lite mot tvn och underar på att stänga ner bloggfönstret och se på programmet men det verkar inte värt det för så bra verkar inte programmet hör precis nu: "du var sååå bra i programmet du var med i" "eehm..jag hade bara en replik?" "ja men du sa den repliken såååå bra".

Annars då, hur är det med er, vad händer i era liv?
För mig är det inte mycket som händer, senaste tiden har jag spenderat på BUP som jag har börjat gå på igen för att göra en utredning och bara få prata om ja, allt mellan himmel och jord. Det är ganska skönt att få prata med någon person om sånt man vill men de är extra skönt när den personen är helt opartisk. I skolan är det väl densamma som alltid, lärarna är så sjukt roliga slash knäppa och lektionerna och dagarna bara flyter på som rinnande vatten.

I veckan har vi på NK B:n lekt med flytande kväve, vår lärare skaffade fram en termos från AGA med flytande kväve, termosen var typ en meter hög och sjukt stor i bredden också och vi fick leka med allt. Dels stoppade vi ner allt vi hittade i en skål med det i (flytande kväve är alltså sjukt kallt så är farligt att ta i och så vidare, det ligger alltså på nästan minus 300 grader...) och med tanke på att det är så kallt så blir det omvänt om man skulle få de på sig, man bränner sig istället och får brännskada och i värsta fall om man får mycket så dör man. Så ja lite riskabelt är det ju men gud så kul vi hade, vi gjorde även glass med hjälp av det vi stoppade ner alla ingredienser i en skål sen hällde vi på lite flytande kväve och efter typ 2 minuter var de iskallt och klart, och det blev sjukt god glass, som mjukglass men 100 gånger krämigare och godare!

Dagen efter det på psykologin så hade vi det ganska kul också, satt och skrattade hela lektionen...grejen är att vi pratade om normer och vi pratade om vad det är och hur folk reagerar och vad som egentligen händer när vi bryter mot en norm, så för att testa blev vi tvingade av vår lärare att först sitta i klassrummet helt utklädda i massa konstiga saker som han tagit med sig, någon var ett bi, någon var en rymdgubbe, vissa spelade barntrumpet, vissa hade marackas ja det var ett kaos i klassrummet och vår lärare hade på sig en barnmössa med hans namn på och satt och lekte med en tågbana och pratade för sig själv längst fram i klassrummet och han strippade för oss också "johmen tänk om jag skulle komma in här i klassrummet och börja ta av mig kläderna" sagt och gjort så började han göra det...

När allt var som mest kaos när vi satt där helt konstiga så blev vi tvingade att gå ut hela klassen till närmsta övergångställe som är mitt i Luleås gymnasieby där vi ställde oss hela klassen och blockerade hela vägen när det kom bilar, vi stod fortfarande hela utklädda där, dom måste ju ha undrat vilken särskola vi egentligen kom från...

Efter det när vi kom in till klassrummet igen så var vi alla fyllda av skam och trodde det var över med icke sa nicke, så lätt kom vi inte undan utan istället så sa han att "nu är det så att jag vet att ettorna på vår skola har ett prov i klassrummet här brevid så vi ska gå in dit hela klassen och bara gå in, helt tysta, inte säga eller göra något bara gå in och ställa oss längst fram i nån minut sen bara gå ut igen och dom får aldrig veta varför" och självklart gjorde vi det, det resulterar dock i att nu stirrar alla ettorna alltid på oss och börjar fnittra som att "hihihi där är psykfallen" ungefär..

Sen att vi bjuder in dom i vår fina skolmiljö genom att skrämma dom och visa att vi är störda, det är väl inte det allra bästa att välkomna några nya, rädda ettor på antar jag.

Nu ska jag gå och se vad Goliat vill, jag och pappa är nämligen hundvakt idag åt världens gladaste och överaktiva hund...



                   
 Efter vi lekt med flytande
 kväve såg det ut så här
 i hela klassrummet.


 
 Här är tågbanan som
 vår lärare byggde och
 lekte med på lektionen.


Kommentarer
Postat av: psykos

Hej, såg att du skrev om BUP.

Kolla gärna in och läs det sista inlägget på min blogg och säg vad du tycker om sidan eller bidra med lite expertkommentarer om BUP :)

Kram P

2008-09-28 @ 19:44:06
URL: http://psykiatrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

Mejladdress?

Blogg?

Vad har du på hjärtat?

Trackback